perjantai 24. lokakuuta 2014

Miten Thór saapui Suomeen - vår roadtrip

Syksy on muuttumassa pikkuhiljaa talveksi ja minulla on ollut kyllä elämäni mahtavin ja kiireisin syksy ! Opiskelu sekä Hankenilla että Yliopistolla olisi vienyt kaikki voimani, ellei hepat olisi piristänyt syksyäni !

Tenttien yms ohella olen kuitenkin kerennyt ratsastaa kaikilla kolmella (!) hevosellani, ja olen nauttinut siitä, kuinka tallilla voin vain keskittyä ratsastamiseen ja hevosiin. Silloin pääni saa edes pariksi tunniksi tyhjentyä kaikesta opiskelustressistä. 

On syksyyni onneksi mahtunut muutakin kun vaan koulua ja hevosia: ystävämme hauskat synttärit Porvoossa, paljon hyvää ruokaa (muun muassa 8-ruokalajin illallinen Tomi Björckin mahtavassa Ravintola Brondassa), rentoutumista mökillä ja ystäväni ihanat BabyShowerit :)

Eilen oltiin leffassa katsomassa uusi ruotsalainen elokuva: Vadelmavenepakolainen. Se kertoo suomalaisesta joka on koko elämänsä halunnut olla ruotsalainen ;) Suosittelen !

Ajattelin kertoa teille miten Thór saapui Suomeen, kävimme itse hakemassa sen äitini ja isäni kanssa Ruotsista pari viikkoa sitten. Thór asui melkein Pohjois-Ruotsissa, joten Camilla ja Hjalti ajoivat ystävällisesti meitä vastaan Bärbyhyn - ihana talli noin 100km Kapellskärin satamasta.

Torstaina lähdimme iltapäivästä trailerin kanssa kohti Naantalia, josta laiva lähti myöhään illalla kohti Kapellskäriä. Perjantaiaamuna ajelimme pilkkopimeässä sumussa Bärbyhyn, jossa sain aamupäivällä ratsastaa Thória Camillan ja Hjaltin valvovien silmien alla. Rakastuin herraan vielä enemmän <3 Päivällä kävimme heidän kanssaan pizzalla ja lepäilimme hetken. Illalla pakkasimme Toren traileriin (ja pieni itkuhan siinä Camillalla luonnollisesti tuli) ja ajelimme takaisin Kapellskäriin. Lauantaiaamuna puoli kymmenen maissa olimme perillä Nurmijärvellä.

Thór on sopeutunut hyvin uuteen kotiinsa ja sitä on joka kerta ilo ratsastaa. Se on uskomattoman osaava, kiltti, herkkä ja kuuliainen. 

Tänään Camilla tuleekin koko viikonlopuksi pitämään kurssia kotitallillemme Nurmijärvelle, jee ! Tämä kurssi menee todellakin Horse Show'n edelle :)


Pappa aamulla Ruotsissa energiajuoman voimin! / Pappa och hans energidrycka tidigt på morgonen i Sverige



Iloinen tyttö ratsastuken jälkeen! / Glad flicka efter en underbar ridlektion !


Tore nauttii uudessa kodissaan / Tore njuter i sitt nya hem





Jag har en del svensksrpåkiga läsare också, så jag har tänkt mig att då och då även skriva på svenska :)

Jag har haft mitt livs stressigaste höst: så mycket studier! Men min nya kära häst Thór har hjälpt mig att orka igenom den tunga hösten <3 Jag studerar Pedagogik på Helsingfors Universitet och som biämne läser jag dessutom Företagsledning och Organisation på Svenska Handelshögskolan (Hanken).  Så jag har fått lära mig att använda min tid väldigt effektivt, speciellt nu när jag har tre hästar att rida, när Lordi inte ännu blivit såld.

Det är viktigt att kunna koppla av då man kommer till stallet - jag har lärt mig att sluta tänka på alla studier så fort jag kommer till stallet. Det är väldigt skönt att då bara få fokusera på ridningen och "tömma hjärnan".

Jag har ändå tack och lov hunnit göra lite annat också än enbart studerat och ridit ;) Jag har avkopplat på vår stuga i skärgården, firat vår kompis födelsedag, ätit god mat: 8-rätters middag på (enligt mig i alla fall) Helsingfors bästa restaurang, Bronda och dessutom firat min kompis BabyShower ! 

Igår var vi på bio och kolla på Hallonbåtsflyktingen, som handlar om en finne som alltid velat vara svensk! Så rolig film!

Tänkte även berätta för er om vår lilla roadtrip till Sverige för ett par veckor sen då vi hämtade Tore. Camilla och Hjalti var så snälla då de körde honom ner till Bärby! Vi åkte på torsdag kväll från Nådendal över med båten till Kapellskär. Tidigt på fredag morgon åkte vi till Bärby där jag fick rida Tore och jag fick mycket viktiga tips om honom. På dagen åt vi goda pizzor och vilade en stund. Då kvällen kom packade vi Tore i trailern och Camilla fällde naturligtvis några tårar. På lördag morgon var vi framme i Finland och Tore gillade sitt nya hem i Nurmijärvi.

Det verkar som om Thór känner sig hemma i Nurmijärvi och jag blir så glad varje gång jag får rida honom, han är så kunnig, lydig och snäll!

Idag kommer Camilla över hela veckoslutet till Nurmijärvi och hålla kurs, hur kul som helst! 

I nästa inlägg ska jag berätta vad allt vi lärde oss :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti