keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

Loma ! / Semester !

Viikonloppuna meillä oli taas erittäin hyvä ja tehokas Camillan kurssi, myös hänen miehensä Hjalti oli mukana :) Sain taas paljon kullanarvoisia neuvoja Thórin kanssa. Suuntasimme katseet jo hieman kohti kisakautta ja harjoittelimme muun muassa käynnissä ja töltissä kokoomisasteen vaihtelua: vuoronperään pidempää käyntiä/tölttiä ja sitten lyhyempää, kootumpaa. Ennen sitä kuitenkin teimme ympyrällä väistöjä jne., ikään kuin tsekattiin että hevonen kuuntelee kaikkia apuja. Energia pitää pysyä molemmissa "muodoissa"(enkä siis tarkoita pelkkää kaulaa) : sekä pitkässä että kootumassa. Tuntumaakaan ei saa kokonaan kadottaa pidemmässä käynnissä/töltissä. Tällaiset harjoitukset ovat tärkeitä kisoja ajatellen ja liikkeen elastisuuden säilyttämiseksi.

Alla pari Reetan ottamaa kuvaa kurssilta :)

Huomenna aamulla lähdemme Tomin kanssa kahdeksi viikoksi reissuun, Los Angelesiin ja Las Vegasiin :) Sain tänään viimeiset koulujutut palautettua, nyt loppukevät kevyempää koulun suhteen.

Thór esiintyy sunnuntaina Jalostuspäivillä Orimattilassa, Juha ratsastaa Toren koska itse olen silloin Kalifornian auringon alla ;) Sen jälkeen Thór saa pari viikkoa lomaa <3

Tulen kotiin perjantaina 3.4 illalla, ja heti lauantaina 4.4 osallistun Lordilla jäätölttiin Kellokosken Jäähallissa ! Voi olla pieni jetlag ;)

Nauttikaa ihmiset keväästä ja minä nautin lomastani !

På veckoslutet hade vi igen en super bra Camillas kurs. Denna gång var Hjalti också med och jag fick jätte mycket hjälp av båda två. Vi började fundera lite mera på tävlingssäsongen och övade bland annat samling och förlägning av både skritt och tölt. Varje timme började vi med att kolla igenom att hästen svarar på sitsen och benen. De känner Thór så bra att deras hjälp till mig är guldvärt ! Att kunna ändra formen inom tölten är väldigt viktigt med tanke på tävlingar och att Tores fina,fjädriga och elastiska rörelser fås fram. Kontakten och energin får inte försvinna även om man förlänger gångarten. Det är också bra att kolla att övningen fungerar bra i skritt före man övergår till tölten.

Imorgon på morgonen åker jag och Tom till två veckor till Los Angeles och Las Vegas. Jag fick idag sista skolarbeten inlämnade och våren kommer att vara aningen lättare med tanke på studierna.

Thór uppträder på söndag på en Avelsshow med Juha, för att jag är då och njuter av Californiens sol :) Efter det får Tore två veckors ledighet <3

Vi kommer hem på fredag kväll 3.4 och nästa dag,4.4, ska jag tävla med Lordi på Icetölt ;D

Njut av våren så går jag och njuta av min välförtjänade semester !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti