torstai 17. heinäkuuta 2014

Viikon loma takana ja treenit jatkuu :)

Nähtävästi torstaista on tullut mun vakkari blogipäivä ;)

Hepat olivat tosiaan SM-kisojen jälkeen viikon ansaitulla lomalla, ja minä olin torstaista sunnuntaihin Pellingissä mökillämme. Perjantaina ja lauantaina Tirmon lossirannassa oli hyvät bileet, nimittäin isäni järjestämät Tirmo Blues - festarit. Kyseiset festarit täyttivät 10 vuotta. Hauskaa oli, as usual! Mökillämme asui perinteisesti (perheeni ja Tomin lisäksi) kummitätini Inke, sekä heppakaverini Alina. Ensimmäistä kertaa mukana oli myös Mari, skåålattiin skumpalla ja syötiin kakkua, meillä oli kaksi hyvää syytä juhlia: minun suomenmestaruudet, sekä se, että Marin upea ori on menestynyt hienosti Islannissa suurissa Landsmót-kisoissa <3

Perjantaina äidin kanssa mökillä valmiina lähtöön :)

Launtaina Tomin kanssa lossilla menossa Tirmooseen <3

Äiti ja kummitätini Inke

Festaritunnelmaa !

Isäni lavalla Robindians bändinsä kanssa

Marin kanssa lossilla 

Maanantaina koitti taas paluu arkeen ja kävin kevyesti ratsastamassa Lordia, ensin hieman kentällä ja sitten vähän irroteltiin tiellä. Perjantaina Erja oli hieronnut hepat, ja Lordi tuntui pehmeältä. Skardi on saanut jatkaa lomaansa, pystyn paremmin valmistautumaan PM-kisoihin kun keskityn vain yhteen hevoseen. 

Tiistaina Juha valmensi minua aamupäivällä kentällä. Teimme hieman kokoavaa työskentelyä, ja Lordissa tapahtui suuri muutos. Hevonen tuntui oikeasti siltä, että se tölttäsi ylämäkeen, silti todella pehmeenä ja kevyenä. Poweria löytyi takapäästä! Teimme lyhyitä pätkiä kokoomista ja sitten annoin aina pienen breikin, jotta hevonen saa palkinnon hyvin tehdystä työstä, sekä samalla pääsee venyttämään.

Eilen fysioterapeuttini Julia kävi tallillame. Ensin minä jumppasin reilun tunnin, sain nyt tehotreenit ennen PM-kisoja joita minun pitää tehdä joka päivä. Lyhyitä sarjoja rankkoja (kaikista tärkeimpiä) liikkeitä. Paljon liikkeitä tasapainolaudalla, se tuo hyvää lisähaastetta: treenaa samalla montaa lihasryhmää, sekä tasapainoa! Julia myös kinesioteippasi minun lavat. Hikijumpan jälkeen saatiin Lordille pari uutta jumppaliikettä, mutta muuten Julia kehui Lordin lihaksien tuntuvan pehmeiltä ja hyviltä, ja että hevonen on kehittynyt nyt paljon oikeaan suuntaan. Sitten juoksutimme Lordia hetken maneesissa, käynnissä ja ravissa puomeja. Sen jälkeen nousin selkään ja menimme kentälle ratsastamaan. Jo SM-kisoissa huomasin Lordilla olevan vaikeuksia nostaa vasen laukka töltistä. Treenattiin siis nostoja, mutta lopulta totesimme laukan tulevan hyvin ravista, joten mietinnässä on nyt uusi järjestys nelikäyntiohjelmaan, katsotaan. 

Tänään Lordilla on vapaapäivä ja minä menen vanhempieni luo Sipooseen, ja siitä illalla kahvittelemaan hyvän ystäväni kanssa Porvooseen <3

Huomenna Juha valmentaa minua aamupäivällä ja tarkoituksena on katsoa kisasuorituksia radalla.

Viikon päästä lähdemme kohti Tanskaa ja PM-kisoja, jännää!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti